Gepubliceerd op 23/08/2022
Wat als u uw eigendom verhuurt en de huurder weigert te betalen?
Talo Advocaten hanteert bij huurachterstal het volgende stappenplan:
1. Na een maand huurachterstal is het aangewezen om de huurder telefonisch aan te manen. Een maand met minder inkomsten en eventuele betalingsproblemen zijn niet onoverkomelijk en het is belangrijk om samen naar een oplossing te zoeken. Een afbetalingsplan kan hierbij nuttig zijn.
2. Vanaf 2 maanden huurachterstal raadt Talo Advocaten haar cliënteel-verhuurders aan om elke huurder, die in gebreke blijft zijn huurgelden te betalen, aan te manen tot betaling van de achterstallige maanden. Talo Advocaten adviseert haar cliënteel om deze aanmaning per aangetekende post te verzenden.
3. Bij 3 maanden huurachterstal is het belangrijk om te schakelen en zich tot een raadsman te wenden. Talo advocaten verzendt doorgaans een aangetekende ingebrekestelling en doet het nodige ter recuperatie van de gelden.
Tim De Clercq
Advocaat / oprichter
info@taloadvocaten.be+32 3 612 57 60
+32 3 612 57 69
Mter. De Clercq